DOCENTS PER LA INDEPENDÈNCIA
Aquesta sectorial va començar a
treballar fa quasi 3 mesos i el nostre model de treball és el
següent:
1. OBJECTIUS del GRUP :
Els objectius d'aquest grup de treball
són :
- Analitzar el Sistema Educatiu de Catalunya fent una descripció dels punts febles, aspectes que des dels mateixos professionals del sector, es destaquen com a principals problemes del propi sistema i susceptibles de ser millorats significativament, organitzant els temes per FILS.
- Consensuar propostes de millora que corresponguin als punts febles detectats.
- Ampliar la representativitat del grup de treball incorporant nous membres progressivament.
- mantenir informats al col·lectiu de membres de les activitats de l'Assemblea Nacional Catalana.
2. FILS / BLOCS:
FIL 1 / BLOC LLENGUA VEHICULAR: El
català única llengua vehicular ? Quin tractament li donarem al
castellà ? i a l’Anglès? ( PONÈNCIA A CÀRREC DE LA GEMMA
BAYERRI i TAYSSIR AZOUZ )
FIL 2/ BLOC CATALANITAT : Continguts a
incloure i matisar referits a la catalanitat i la nació. Què i com
, tradicions, símbols… (PONÈNCIA A CÀRREC DEL PAU GAITÁN)
FIL 3 / BLOC FINANÇAMENT DEL SISTEMA:
Discussió i propostes sobre el llindar de finançament del sistema
educatiu, externalització de serveis -auxiliars- ( PENDENT)
FIL 4 / FORMACIÓ DELS MESTRES I
PROFESSORS, RECONEIXEMENT SOCIAL DE LA DOCÈNCIA, AVALUACIÓ I
SEGUIMENT DE LA PROFESSIÓ….(PONÈNCIA A CÀRREC DE LA TERE B.
BONNIN)
FIL 5 / CURRÍCULUM : Quines àrees/
matèries ha de ser prioritàries … globalització, metodologies. (
PENDENT)
FIL 6 / ESCOLA INCLUSIVA :
Aprendre junts alumnes diferents ? (PONÈNCIA A CÀRREC DE LA MAITE
CASAS)
FIL 7 / IMMIGRACIÓ : respectar o
repartir els nens d’orígen immigrant.(PENDENT)
FIL 8 / ORGANITZACIÓ DELS CENTRES
DOCENTS : equips directius, altres càrrecs, consells
escolars..elecció, durada, limitació (PENDENT)
FIL 9 / TREBALL COOPERATIU: una
eina poderosa per a l'educació de qualitat.(PENDENT)
FIL 10 / LA MÚSICA A L'EDUCACIÓ
( PONÈNCIA A CÀRREC DE LA GISELA PEREZ- MAURI )
FIL 11 / INFORME PISA: Què és i per
què fer l'avaluació PISA, què ens diu PISA sobre el sistema
educatiu a Catalunya (PENDENT)
FIL 12 / ORGANITZACIÓ i
ESTRUCTURA del SISTEMA EDUCATIU : edats d'obligatorietat, agrupaments
d'alumnes, horaris...(PONÈNCIA A CÀRREC DE L'OCEANIA ALGORA MICO)
FIL 13/ i successius
per determinar ./...
3. ORGANITZACIÓ DEL TREBALL :
La discussió i elaboració de
propostes s'organitza a l'entorn de FILS. Cada FIL/ BLOC
té com objectiu ordenar les discussions, comentaris i
propostes... que vagint sorgint, i que corresponguin a temàtiques
afins al títol que l'encapçala. Quan es consideri que un FIL/ BLOC
ja té els arguments bàsics defensats i les possibles propostes de
millora perfilades, passarà a redactar-se la PONÈNCIA
que serà el text definitiu que el grup donarà com a vàlid de les
idees centrals exposades i debatudes en aquest grup "Docents
Independentistes " i s'adreçarà a la
sectorial d'Educació, " Docents per la
Independència" de l'Assemblea Nacional
Catalana , per tal que n'analitzi el contingut i el proposi als
òrgans de govern de l'ANC, passant i a formar part del LLIBRE
BLANC DE CATALUNYA, capítol EDUCACIÓ. Aquest
llibre blanc, permetrà que en aconseguir l'Estat Propi, Catalunya
pugui dotar-se d'un sistema educatiu amb i l'excel·lència,
l'equitat i eficiència que aspirem, basant el model en les
aportacions dels propis professionals de l'educació.
4. MODERADOR/ RESPONSABLE DE FIL:
Cada fil és moderat per un, i si és
possible dos, membres del grup que en són responsables. Vetllaran
per a què hi hagi discussions estimulants, animant i proposant,
reformulant les idees i intentant recollir aquelles més
centrals i que finalment es podran explicitar en una PONÈNCIA
que hauria de recollir els punts febles i les propostes de millora.
Els fils actuals són els que consten al punt 2 d'aquest document,
però arran de les discussions i ,si sorgeixen més propostes, en
farem tants com calguin.
Document de la reunió
Document de la reunió
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada